The Selective Avoidance of Threat Appeals in Right-Wing Populist Political Ads: An Implicit Cognition Approach Using Eye-Tracking Methodology

Autor(en)
Jörg Matthes, Franziska Marquart, Florian Arendt, Anke Wonneberger
Organisation(en)
Institut für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft
Externe Organisation(en)
Ludwig-Maximilians-Universität München, University of Amsterdam (UvA)
Seiten
135-147
Anzahl der Seiten
13
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-10558-7_12
Publikationsdatum
2016
ÖFOS 2012
508007 Kommunikationswissenschaft, 508009 Medienforschung
Link zum Portal
https://ucrisportal.univie.ac.at/de/publications/the-selective-avoidance-of-threat-appeals-in-rightwing-populist-political-ads-an-implicit-cognition-approach-using-eyetracking-methodology(d359fd98-b100-46cd-b104-f832afb8b436).html