Cognitive Responses to Populist Communication: The Impact of Populist Message Elements on Blame Attribution and Stereotyping
- Autor(en)
- Nicoleta Corbu, Linda Bos, Christian Schemer, Anne Schulz, Jörg Matthes, Claes H. de Vreese, Toril Aalberg, Jane Suiter
- Organisation(en)
- Institut für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft
- Externe Organisation(en)
- University of Bucharest, University of Amsterdam (UvA), Universität Zürich (UZH), Johannes Gutenberg-Universität Mainz, Norwegian University of Science and Technology (NTNU) , University of Gothenburg
- Seiten
- 183-206
- Anzahl der Seiten
- 24
- Publikationsdatum
- 2019
- Peer-reviewed
- Ja
- ÖFOS 2012
- 508007 Kommunikationswissenschaft, 508014 Publizistik
- Link zum Portal
- https://ucrisportal.univie.ac.at/de/publications/c407a08a-3781-4421-893c-67617cf58eab