A “forbidden fruit effect”: An eye-tracking study on children’s visual attention to food marketing

Autor(en)
Alice Binder, Brigitte Naderer, Jörg Matthes
Abstrakt


Organisation(en)
Institut für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft
Externe Organisation(en)
Ludwig-Maximilians-Universität München
Journal
International Journal of Environmental Research and Public Health
Band
17
Anzahl der Seiten
11
ISSN
1661-7827
DOI
https://doi.org/10.3390/ijerph17061859
Publikationsdatum
03-2020
Peer-reviewed
Ja
ÖFOS 2012
508007 Kommunikationswissenschaft, 508014 Publizistik
Schlagwörter
ASJC Scopus Sachgebiete
Public Health, Environmental and Occupational Health, Health, Toxicology and Mutagenesis
Link zum Portal
https://ucris.univie.ac.at/portal/de/publications/a-forbidden-fruit-effect-an-eyetracking-study-on-childrens-visual-attention-to-food-marketing(e18511e3-c8b3-41c8-a170-895a0491be8d).html